Vurige voetsporen


Vandaag, zondag, zijn er weer heel wat mensen die samenkomen in verschillende kerkdiensten over de hele wereld. Zingen, bidden, luisteren, met elkaar praten, God aanbidden, het zijn zo wat items die meestal in een dienst wel naar voren komen. Na de dienst wordt er nog wel eens samen koffie gedronken. Hetzij in de kerk, hetzij bij elkaar thuis. Daarnaast nog wat andere activiteiten en de zondag is weer voorbij.

Als dit het enige contactmoment is tussen gemeenteleden, is de vraag of dit de manier is waarop kerken en gemeenten moeten functioneren. Een paar jaar geleden las ik het boekje 'In Zijn voetspoor' van Charles M. Sheldon. Een boekje waar vuur in zit! Het gaat over een zwerver die het leven van een kerk en haar leden danig op z'n kop zet. De dominee en een aantal gemeenteleden besluiten daarna om een jaar lang niets anders te doen wat Jezus in een bepaalde situatie zou doen, met andere woorden: in Jezus' voetsporen te gaan. Ik weet niet hoe het gebeurde, maar het boekje leidde bij mij tot het weggooien van een heel aantal CD's! 'Wauw', dacht ik, 'daar zit vuur in!'. Nadat ik het boek uithad, gaf ik het aan een vriend. Zijn zus vroeg mij even later wat voor boek ik hem had gegeven. Want 'hij gooide allemaal CD's in de prullenbak'.
Het boekje is echt een aanrader en is te koop bij de christelijke boekhandel. Of kijk op www.nl.om.org en bestel het boekje online. Wellicht dat het jouw leven ook op z'n kop zet?

Reacties

Populaire posts