Conferentie -Dromen-


De zanger Marco Borsato zong ooit het lied 'De meeste dromen zijn bedrog'. Gelukkig is dat (wat mij betreft) in veel gevallen ook waar. Soms kunnen dromen zodanig intens of angstig zijn, dat ik maar weer blij ben dat 'het maar een droom was.' Maar af en toe is een droom juist heel fijn en is het jammer dat 'het maar een droom was'.

Vannacht had ik wel een bijzondere droom. Ik zat met twee collega's in een auto. We waren op weg naar een feest. Plotseling hoorde ik het geluid van een auto die ons met hoge snelheid achterop kwam. Een geluid als dat van een raceauto. De bestuurder haalde ons in en oogde heel aggressief, net als zijn rijstijl dat was. Even later kwamen we hem op het feest tegen. De details van het feest weet ik mij niet meer te herinneren. Wel herinner ik mij de aggressieve bestuurder. Tegen het eind van het feest kwam hij op mij af en dreigde mij in elkaar te slaan. Benauwdheid sloeg me om het hart. Maar toen vertelde ik hem dat God van hem hield. De stand van zijn ogen veranderde ogenblikkelijk en hij werd rustig en kalm.

Meestal ken ik zulke dromen niet veel waarde toe. Tot ik wat verder na ging denken over deze droom. Het is prachtig dat God's liefde aggressiviteit en kilheid ombuigt tot kalmte en rust. Dus toch een bijzondere droom! Net deze week zijn we op de conferentie tijdens de staf bijbelstudie ook met deze dingen (dromen en beelden) bezig.

Vandaag is dag 11 op de conferentie. Velen zijn zich aan het voorbereiden op hun vertrek naar verschillende landen. De eerste grote groep vertrekt komende zondag. Het restant zal maandag vertrekken (inclusief mijzelf).

Reacties

Populaire posts