Conferentie -Dagje school!-

Vandaag ben ik een dagje naar Zwolle geweest. Hier op de conferentie was er gedurende de hele dag een simulatie spel, waarbij het hele centrum zo'n beetje bezet was en verboden terrein voor vrijwilligers. Dat ik weg moest kwam dus goed uit. Vanmiddag was er namelijk een kennismakingsmiddag voor mijn toekomstige studie Godsdienst Pastoraal Werk. Eerst maakten we kennis met de leraren en vervolgens met de andere studenten. Ongeveer 20 studenten gaan deze studie doen (in deeltijd, net als ik). Sommigen komen zelfs uit Emmeloord of uit de buurt. Dat wordt samen reizen!
Het was leuk om te merken dat vele studenten dezelfde drijfveer hebben om de studie te gaan volgen.
Na de introductie kregen we nog een rondleiding door de school en werd ons uitgelegd hoe de computers werken. Het was lang geleden dat ik voor het laatst in een klaslokaal gezeten heb. Opvallend is de automatisering van het onderwijs. Een studie zonder computer: het is niet meer in te denken! Zelfs de postvakjes op school gaan in de toekomst waarschijnlijk afgeschaft worden. Alles kan immers via de e-mail. Volgende week woensdag beginnen de lessen. Ik heb er zin in.

Op de conferentie was het vandaag dag 9. Het lonkt alweer om naar huis te gaan! Mijn eigen huisje ziet er in mijn gedachten nu echt uit als een waar paradijsje.

Reacties

Populaire posts