Conferentie -waar zou je zijn zonder computer-


Goede vraag: Wat kan een mens tegenwoordig nog zonder computer? We zijn zo aan onze computers gewend geraakt. Ook op een OM conferentie is deze trent duidelijk zichtbaar. Hadden we 'vroeger' nog een internet café waar je betaalde voor computergebruik, tegenwoordig is er overal draadloos internet. Bijna alle aspirant zendelingen hebben een laptop bij zich waarmee ze op iedere gewenste locatie contact kunnen hebben met hun thuisfront. Toch gaat het niet altijd even makkelijk. Soms zorgen de grote hoeveelheid laptops voor een trage internetverbinding. Daarom staan sommige mensen extra vroeg op om voor het ontbijt nog met een goede internetverbinding te kunnen surfen.

Toen ik zelf 9 jaar geleden voor het eerst een OM conferentie bijwoonde was internet nog niet zo vanzelfsprekend. Twee weken conferentie betekende twee weken afgesloten van de buitenwereld! Eigenlijk was dat helemaal niet zo erg. Het bracht tenminste rust en je hoefde niet overal van op de hoogte te blijven.

Vandaag was dag 7 op de conferentie. Een mooie dag met heerlijk weer. Helaas niet zo heel druk met het werk, maar daarom wel tijd om mensen te spreken en bijvoorbeeld bedankkaarten te schrijven voor supporters van mijn werk. Toch prefereer ik drukte.
Woensdag ga ik voor het eerst naar school! Ik heb er veel zin in. Er zullen niet gelijk lessen gehouden worden. Kennismaking met elkaar, met de leraren en met de school zullen centraal staan.

Reacties

Populaire posts