Over verleidingen en schoonmaken

Deze week was mijn voorlopig laatste vakantieweek. Na een heerlijke paar dagen in Zeeland ben ik de rest van de week thuis gebleven. Afgelopen woensdagmiddag nog wel met een van mijn neefjes naar Zwolle geweest. Iedere woensdag organiseerden ze daar in de maand juli Blauwvingerdagen. Gezelligheid ten top: drukte, kraampjes, terrasjes en een lekker weertje (indien van toepassing). We sloten ons bezoek aan Zwolle af met een kijkje in de Mediamarkt. En daar gebeurde het: ik zag zo´n kleine schattige laptop, dat ik de verleiding niet kon weerstaan om ´m aan te schaffen en mee te nemen. Op deze laptop typ ik nu dit verhaaltje. Mijn oude laptop was danig aan vervanging toe. Bij het opstarten kon je rustig eerst een bakje koffie pakken voordat je er echt mee kon gaan werken. Deze laptop is een stuk sneller en er zit veel meer geheugen op. Ik ben er blij mee.

Gisteren heb ik mijn schuurtje eens grondig schoongemaakt. Eerst alles eruit gehaald. Vervolgens geveegd, alle spinneragen weggehaald en de deur schoongemaakt. Zo kwam ik mijn skeelers tegen, die al zo´n 4 jaar onaangeroerd onder het stof lagen. Wat een schoonmaakbeurt dan wel niet voor wonder teweegbrengt! De skeelers glimmen weer als vanouds. Misschien dat ik ze binnenkort wel weer eens ga uitproberen....
Ook heb ik mijn racefiets onder het stof vandaan gehaald. Ook deze glimt weer en is klaar voor gebruik. Vanaf volgende week roept het werk weer. Augustus is voor mij altijd een maand van veel afwisseling. De eerste helft bevind ik mij doorgaans op kantoor, maar de tweede helft is conferentietijd. Dan mag ik meehelpen op de jaarlijkse OM voorbereidingsconferentie voor nieuwe werkers. Dit jaar zal deze conferentie plaatsvinden op de Kroeze Danne in Ambt Delden (bij Hengelo). Waarschijnlijk dat ik deze maand ook nog een dagje ga meehelpen in Amsterdam bij een inloophuis voor dak- en thuislozen.

Reacties

Populaire posts