Nooit geweten

Weet je dat ik laatst tot een geweldige ontdekking kwam? Dat er eigenlijk veel meer waspoeder in een wasmachine kan dan dat ik ooit gedacht heb? Ruim 13 jaar woon ik inmiddels op mezelf en het is dan ook wel vrij bijzonder om dit nog eens mee te maken.

Ik zal je een geheim vertellen.....(ssst)
Mijn was rook altijd best wel muf nadat het enige tijd op zolder te drogen had gehangen. Tuurlijk rook het muf. Ik dacht dat het aan de zolder lag. 'Jammer dat ik geen eigen tuintje heb', ging er altijd door mij heen. Want dan had de was buiten kunnen drogen en dan was het veel frisser.
Toen ik een paar weken geleden in de supermarkt was, kwam ik op het idee een keer een ander wasmiddel te kopen. Eentje op een wat duurder en 'frisser' niveau. Robijn, duur maar fijn. Thuis opende ik direct het pak en warempel: heerlijk, wat een frisse geur. Ik ging er gelijk mee wassen. Het resultaat was enigszins teleurstellend. De geur was nog steeds niet wat ik had gehoopt. Tot ik een week later eens aan de buitenkant van het pak ging kijken. 190 milliliter voor één wasbeurt. Ik keek naar mijn maatbeker. 'Woh'. Dat is bijna vier keer zoveel als wat ik er normaal gesproken altijd in stopte. Dat is nogal een verschil. Niet lang kon ik wachten om het een keer uit te proberen. En ja hoor. Het resultaat werd bereikt. Lekker frisse was!
Wat een openbaring!

Het doet me terugdenken aan die keer dat ik voor het eerst zuurkool ging koken toen ik op kamers in Zwolle woonde. Toen het naar mijn idee klaar was, evenals de spekjes en de worst, had ik het idee dat er wat miste. Het zag er anders uit dan bij mijn moeder. En het smaakte ook anders. Ik raadpleegde de hulplijn. Het eerste wat mijn moeder vroeg was: 'heb je er wel aardappels bij'. 'Aardappels'? vroeg ik enigszins verbaasd. 'Moet dat erbij?'
Het was niet de laaste keer dat ik gebruik maakte van de hulplijn.

Gisteren had ik een filmpje op mijn blog staan over de Alpha Cursus. Ik heb nog een filmpje gevonden. Kijk er maar eens naar. Op de Alpha Cursus komen mensen trouwens ook tot verbazingwekkende ontdekkingen. De cursus is een soort hulplijn. Samen nadenken over het geloof en het contact met God zoeken. Leren bidden en leren bijbel lezen. Voor het eerst of opnieuw. Verrassingen niet uitgesloten!

Reacties

  1. Sido, erg leuk! Je schrijfstijl is pakkend en ik wil je blogs graag lezen. Wat grappig, zuurkool zonder aardappels!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts