Conferentie -oude en nieuwe mensen-

Vandaag ben ik voor de vierde dag op de OM conferentie op conferentiecentrum de Kroeze Danne. Het is behoorlijk afgekoeld. Dat maakt het werken toch wat aangenamer. Het leuke van zo'n conferentie is toch wel het ontmoeten van oude bekenden, maar ook de kennismaking met nieuwe collega's. Voor velen van deze nieuwe collega's is het hun eerste OM ervaring. En wat is er nu positiever voor hen dan een warm welkom?

Oude bekenden en nieuwe collega's: is het hetzelfde als de oude en nieuwe mens? Het bijbelboek Efeziërs spreekt over oude en nieuwe mensen. De oude mens is de mens vóór zijn of haar bekering tot Christus. De nieuwe mens is de mens die door Christus nieuw is gemaakt. En dat nieuwe is fantastisch, al hoewel dat oude ook nog regelmatig naar boven kan komen. Die oude mens maakt mijn leven soms nog knap lastig. Wat heeft dat nu met oude bekenden en nieuwe collega's te maken? Weet ik ook niet eigenlijk. Toch kan ik een overeenkomst vinden:
In geestelijke zin kom ik hier veel, zo niet allemaal, nieuwe mensen tegen. Het geloof in Christus is de reden dat wij hier samen zijn. Via verschillende wegen hier gekomen uit allerlei landen in de wereld. Christus heeft ons nieuw gemaakt. Niet alleen degene die al 20 jaar op OM conferenties meedraait (voor mij is dit ook al weer het negende jaar), maar ook degene die net begint. En dat is wat ons samen bindt!

Mocht je meer willen weten over oude en nieuwe mensen, lees dan maar eens in het bijbelboek Efeziërs, hoofdstuk 4.

Reacties

Populaire posts