Belangeloze inzet

Afgelopen dinsdag kreeg ik op kantoor een jongeman aan de telefoon die geïnteresseerd was om ons voor 1 dag in de week te komen helpen. Nu ben ik van nature altijd aarzelend met dat soort telefoontjes. Maar met deze jongeman heb ik gewoon een heel goed gesprek gehad. Het bleek dat hij 4 dagen per week als controller werkt bij een bank. De naam van Operatie Mobilisatie (OM) is nooit uit zijn gedachten weggegaan. Zijn vader is ooit bestuurslid geweest en zelf deed hij ooit als 15-jarige voor het eerst mee met de befaamde LOVE Europe evangelisatie reizen. Nadat we over een aantal dingen hadden gesproken bleek dat hij ons wellicht heel goed kan helpen bij bepaalde werkzaamheden. OM heeft sinds twee jaar een keurmerk en dat brengt veel extra werkzaamheden met zich mee.

Ik dacht na waarom ik in eerste instantie zo aarzelend was. Dat was niet nodig. Vaak komen puzzelstukjes bij elkaar als er iemand gezocht wordt voor een bepaalde taak. Het doet me denken aan 10 jaar geleden. Toen heb ik informatie over OM aangevraagd en even later mijn diensten aangeboden. Op dat moment was er niets. Drie maanden later ging de telefoon en belde de toenmalige directeur mij op met het verzoek of ik niet dringend kon komen helpen. Zelfs was ik in die tijd heel erg op zoek naar God's leiding in mijn werk. Mijn hart brandde om iets in de zending te mogen betekenen. En puzzelstukjes vielen in elkaar.

Volgende week komt de betreffende jongeman op gesprek. Ik ben benieuwd wat er uitkomt.....

Reacties

Populaire posts