Geduld is een schone zaak

Een paar jaar geleden ging een collega van mij samen met zijn gezin emigreren naar Canada. Omdat ze toen niet al hun bezittingen konden meenemen, heb ik een aantal dingen van hen overgenomen. Onder andere twee bedden (die bij mij op zolder staan en waar al veel gasten heerlijk op hebben mogen slapen), een bureau en.....een gitaar. Ooit had ik grootse plannen om dat ding te leren bespelen. Toch is het er nooit echt van gekomen. Gisteravond heb ik de gitaar weer eens uit de verpakking gehaald. O, wat klonk 't ie vals! En nu dan? Hoe kon ik nu de gitaar stemmen? Wat is Internet dan handig. Een zelfstudie site leert je zo je gitaar te stemmen.

Mijn gitaar klinkt inmiddels weer helder. Maar het valt nog steeds niet mee om er op te spelen. Eerst maar eens goed alle accoorden aanleren. En vervolgens snel van het ene accoord naar het andere kunnen gaan. Want er zijn liederen waarbij je bijna bij elke lettergreep een ander accoord moet aanslaan. Alle begin is moeilijk. Maar ook bij het gitaarspelen hoop ik dat het op den duur wat makkelijker gaat. Dan kan ik mezelf gaan begeleiden bij het zingen. Want zingen is leuk en wordt nog leuker met wat muziek erbij.

Reacties

Populaire posts