Alpha Cursus

Een cursus waar ik al enige jaren in meedraai, niet als deelnemer, maar als leider, is de Alpha Cursus. Dit is een laagdrempelige cursus waarin een kennismaking met het christelijke geloof centraal staat. Gedurende 10 avonden en een weekend wordt er ingegaan op vragen als:

* Wie is Jezus?
* Waarom stierf Jezus aan het kruis?
* Hoe kan ik zeker zijn van mijn geloof?
* De bijbel lezen: hoe en waarom?
* Waarom en hoe kan ik bidden?
* Wie is de Heilige Geest en wat doet Hij?
* Hoe leidt God ons?
* Kan God ook vandaag mensen genezen?
* Wat heeft de kerk er mee te maken?

We gaan in september weer starten met een Alpha Cursus in Emmeloord. Stuur een reactie op dit berichtje als je meer informatie wilt of kijk op de website van mijn kerkelijke gemeente: http://www.hoeksteenemmeloord.nl/ .
De website van de Alpha Cursus is ook heel informatief: http://www.alpha-cursus.nl/.
Voor jezelf zou het misschien heel goed zijn om de cursus te volgen, als je op zoek bent naar de basis van je geloof: back to basics. Maar misschien ken je ook wel iemand uit je omgeving die je wilt aanmoedigen om de cursus te volgen. Ga ervoor zou ik zeggen!

Reacties

Populaire posts