Fluisterend door Giethoorn

Vandaag ben ik met een vriend naar Giethoorn geweest. 's Morgens hebben we een heel stuk gewandeld door het centrum van Giethoorn en hebben daarbij heel wat bruggetjes gepasseerd. Na het eten van een ijsje besloten we een fluisterboot te huren en daarmee richting het meer te varen. Het was namelijk zo druk met bootjes in Giethoorn zelf, dat we dit liever mijdden. Wat was het heerlijk op het meer! Een lekker zonnetje en een zacht briesje. De combinatie zon, wind en water doet al snel aan verbranden denken, daarom smeerde ik me nog maar eens extra in.
Na een poos op het meer te hebben gevaren, voerden we terug richting het dorp. Helaas konden we het laatste stukje niet voorkomen dat we in de bootjesfile terecht kwamen. Het was een kwestie van beetje gas geven, gas loslaten, goed sturen en zonodig remmen. We sloten af met een bakje koffie op het terras van het wereldberoemde café-restaurant 'De Fanfare'.

's Avonds ben ik naar het ziekenhuis in Sneek gereden om mijn vader op te halen. Hij was 's middags geopereerd aan een bult op zijn neus. Naar omstandigheden gaat het nu weer goed met hem.

Het was een mooie dag. Het weer hielp hier zeker aan mee!

Reacties

Populaire posts