'I want to spread the good News, not a virus!'

Daar zit ik dan in quarantaine, samen met mijn gezin. Tot en met 20 oktober. Mijn vrouw Laura hoorde zaterdag dat ze positief is getest op het corona virus. Zij verblijft momenteel nog in isolatie.

Vanmiddag ben ik zelf getest. Afhankelijk van de uitslag van de test moet ik misschien ook nog in isolatie. En de kinderen hebben herfstvakantie, maar mogen hooguit tot de grenzen van onze achtertuin. We hebben verschillende mensen ingelicht. Waaronder de school van de kinderen. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijk meelevend telefoontje van de directrice. En de anderen die we geïnformeerd hebben moeten zich laten testen bij klachten. Gelukkig hebben Laura en ik milde klachten. Maar er verder niet uit kunnen, zeker in de herfstvakantie, is toch wel een domper.

Het corona virus: ik had me nog zo voorgenomen er niet over te schrijven. Omdat er al zo ontzettend veel over gezegd is. Door bewegingen die vóór of tegen maatregelen zijn. En elkaar daarmee, vooral op social media, in de haren vliegen. Waarbij de fatsoensnormen regelmatig ruimschoots worden overschreden. En ik wilde zeker geen verspreider van het virus zijn. Zoals een collega van mij in maart al een keer zei: 'I want to spread the Good News, not a virus!' Maar toen kwam het virus ook ons huis binnen.

Ik ben benieuwd hoe wij deze quarantaine periode door zullen komen. Met de kinderen heb ik al een aantal aanvaringen gehad. In een beperkte ruimte is het nogal makkelijk om in elkaars irritatiezone te verkeren. Misschien is het beste medicijn wel elkaar ruimte te gunnen. Onze zoon maakte daar gisteren al gebruik van. (zie foto).

Hoe zit dat nu met het Goede Nieuws waar ik zo graag over schrijf? Met Psalm 139 bevestig ik graag dat God ons helemaal kent en 'boven, onder, voor, achter en binnenin ons is'. Dat geeft hoop en zekerheid. En Hij geeft groei! Mijn dochter van 6 heeft nooit interesse getoond voor wat ik schreef, maar nu ze leert lezen (en die ontwikkeling gaat hard!) zie ik haar over de tablet heengebogen en hoor haar woorden spellen die ik zojuist heb ingetypt. Wat een wonder!


Reacties

  1. Beste Sido, Laura en familie,
    Beterschap! Gods onmisbare nabijheid en zegen toegewenst in deze lastige situatie...
    Harold, Eliza en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Sido, Laura en familie,
    Beterschap! Gods onmisbare nabijheid en zegen toegewenst in deze lastige situatie...
    Harold, Eliza en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts