Studie

Bij deze geef ik weer eens een korte update over mijn studie. Nadat ik in december vrijwel tot stilstand was gekomen, heb ik de draad weer wat weten op te pakken. Eind januari heb ik een tentamen theologische vorming, en probeer deze weken alle zeilen nog even bij te zetten. Het thema is 'Zonde en Vergeving'. Een onderwerp wat diepe raakvlakken heeft met Pastoraat.
Daarnaast heb ik in deze periode in het kader van mijn studie een aantal gesprekken met iemand uit mijn gemeente. In een zestal gesprekken moet ik proberen zijn levensverhaal boven water te krijgen, als het ware een thema te ontdekken. En ook heb ik nog een aantal gesprekken met iemand in het kader van contextueel pastoraat. Een van de dingen die ik daarbij moest doen was het tekenen van een genogram (een soort stamboom) van de familie.

Stuk voor stuk interessante en nieuwe dingen. Komende maandag hoop ik weer mee te helpen in de Tweede Mijl in Amsterdam. Dat inloophuis staat ook altijd weer bol van de levensverhalen.

Reacties

Populaire posts