Bezig blijven

Momenteel is de overheid druk bezig om de OV-chipkaart beter te beveiligen en hackers te slim af te zijn. En autofabrikanten zijn druk bezig om de beveiligingssystemen van hun auto's op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen.

Aan de andere kant zijn hackers bezig om de overheid te slim af te zijn. En autodieven zitten autofabrikanten op de hielen om nieuw bedachte systemen te kraken. Dit is een blijvend proces volgens mij.

Dit proces speelt zich niet alleen af tussen overheid en hackers, of autofabrikanten en autodieven. Nee, het speelt zich ook af tussen mijn konijn en ik. Iedere keer probeert mijn konijn weer gaatjes te vinden om op plekken te komen waar hij niet mag komen, wat hem regelmatig lukt. Dus dan ga ik weer bezig om een nieuw systeem te bedenken om hem te slim af te zijn. Maar dan zie ik 'm zitten denken. Net als de hackers en de autodieven. Een blijvend proces. Wie is de slimste?

Reacties

Populaire posts