Mission2010 (1)

Van 28 t/m 30 december afgelopen jaar ben ik samen met twee vrienden naar een zendingsconferentie geweest in Amsterdam: Mission2010. Het was een hele bijzondere tijd en ik wil je hier graag deelgenoot van maken.

De reden dat ik naar deze conferentie wou gaan, was omdat ik benieuwd was wat er gezegd zou worden over missionair werk in Nederland. Bij een zendingsconferentie denk je al gauw aan het buitenland. Veel van de organiserende zendingsorganisaties zijn ook in het buitenland actief. Maar ik was benieuwd. Een verslag van de eerste dag:
We begonnen met een lezing over de mantel van Elia. Elia had als profeet een opdracht gekregen van God. Tegen het eind van zijn bediening droeg Elia deze mantel over aan Elisa. Door deze mantel over te nemen van Elia beloofde Elisa als het ware dat hij door zou gaan met het werk van God. Zo hebben wij als christenen ook een opdracht meegekregen, in de vorm van een mantel die wij mogen dragen. Deze mantel kun je uitdoen, naast je neerleggen, maar de mantel blijft. Wat doe je ermee? Trek je 'm aan?

Na de lezing was het tijd voor speeddating. Ja, maar niet met elkaar. Nee, met zendingsorganisaties. Iedere organisatie had 3 minuten om iets over zijn activiteiten te vertellen. In groepjes gingen wij hier langs. 's Middags kun je kiezen uit diverse workshops. Voor iedereen was er wat wils. Als je het verlangen had om in het buitenland te dienen dan ging je naar een workshop waar daar wat over verteld zou worden. Ik was geïnteresseerd in Nederland. En daar was ook een workshop voor: Gods hart voor de oude wijken. Het ging over hoe je missionair gemeente kunt zijn in een achterbuurt van een stad of dorp. Wat mij opviel was hoeveel weerstand er eigenlijk binnen in mij is om in zo'n wijk te gaan wonen. Ik denk snel aan lawaaioverlast, stank, lelijke huizen, criminaliteit, drugs, etc. Toch is dat wel de wereld waar Jezus ook naartoe ging. Mmmmm. De mantel ligt er. Wat ga ik ermee doen en waar????

Nou, dat was genoeg informatie over deze eerste dag van Mission2010. Morgen meer.

Reacties

Populaire posts