Mission2010 (3)

Dag 3 van Mission2010! Donderdag 30 december. Na alweer een heerlijk lange rustige nacht te hebben meegemaakt in De Poort (ik was tenslotte de avond ervoor eerder in bed gedoken), waren we weer helemaal klaar voor de laatste dag. In de ochtend kon je wederom kiezen uit diverse workshops, zoals hoe het is om als christen in Noord-Korea te leven, of wat er komt kijken bij lange-termijn zending. Ik zocht weer iets over Nederland. Dat was er niet echt. De workshop 'duurzaamheid in Gods Koninkrijk' kwam hier volgens mijn idee het dichtst bij in de buurt.

Een interessante workshop. Wat voor producten koop je? Hoe bewust ga je om met energie? Sta je wel eens stil bij hoe producten gemaakt worden? Misschien is er wel kinderarbeid aan te pas gekomen. Wat voor koffie drink je? Het zijn allemaal onderwerpen waar je wel over kunt nadenken, maar het is lastig om het in één keer anders te gaan doen. Er werd geadviseerd: doe het stap voor stap.
We hebben vooral ook gekeken naar Gods bedoeling met deze wereld. God heeft een duurzame aarde op het oog. Hij wil deze aarde nieuw maken, niet een andere. We hebben dus met deze aarde te maken. Daarbij zijn Gods wetten zo slecht nog niet. De mens denkt bij Gods wet vaak aan allerlei geboden en verboden. Maar wat te denken van: zes jaar zult gij het land bewerken, maar het zevende jaar laat gij het land met rust. Dan kan het even bijkomen. Een schril contrast met onze 24-uurs economie.

Goed. 's Middags was het tijd voor de laatste bijeenkomst. Hans van der Lee (zendingswerker, begonnen in Amsterdam en later uitgevlogen naar allerlei uithoeken van de wereld). Het was alweer een inspirerende boodschap. Zijn oproep was om naar alle uithoeken te gaan. Ver weg, maar soms heel dichtbij. Na de bijeenkomst zongen we nog een paar liederen. En daarna? Was het tijd om afscheid te nemen en naar huis te gaan. Drie dagen ben ik opgetrokken met allerlei mensen. De kans dat ik ze weer zie is vrij klein. Toch hebben we samen heel wat beleefd. Gaaf.

Morgen hoop ik te vertellen wat ik aan visie heb overgehouden aan deze conferentie. Hieronder vind je nog wat foto's. Wat is een conferentie zonder muziek.....

Reacties

Populaire posts