Gordon

Het voordeel van het tegenwoordige moderne internet vind ik, dat je in een later stadium alsnog gemiste programma's kunt bekijken.
Vorige week was ik het hele weekend ziek en had daardoor wat meer tijd voor deze programma's. Ik heb gekeken naar een aflevering van 'Gordon zoekt God'. Niet alleen Gordon natuurlijk, maar ook zijn twee 'lotgenoten' Dennis en Liselotte.
Wat een leuk programma! Eerlijk en open. Laat maar komen die sceptische gedachten, spreek ze maar uit. Dat vormt een gezonde basis om, als je wilt, echt te gaan zoeken.

Jammer dat mensen kritiek hebben geuit op de EO over dit programma. De kritiek kwam voornamelijk weg bij christenen. Zou dat in Jezus'tijd ook zo zijn geweest? Zo van: 'ik zeg mijn kerkelijk bijdrage op als Jezus bij ZacheĆ¼s op bezoek gaat'.

Dit vind ik geloven: openheid voor sceptische gedachten van anderen en jezelf. Geef er maar de ruimte aan. God wil eerlijk gezocht worden, niet omdat het 'moet', maar omdat je zelf wilt. Die zoektocht gaat nu eenmaal niet van een leien dakje. Maar het zoeken is het waard. De schat is onbetaalbaar.

Zoals een visje-spreuk het zegt: 'Genade, niet goedkoop, maar wel gratis'.

Reacties

Populaire posts