Terugblik

Het jaar 2009 zit er alweer bijna op. Een bewogen jaar, zoals zovele jaren. In het Jaaroverzicht van het Journaal ging het onder andere over de financiële crisis en de aanslag op Koninginnedag. Dat die aanslag ooit zou gebeuren had ik nooit verwacht. En dan zeker niet op zo'n feestelijke dag als Koninginnedag. Ik denk dat ik vrij naïef ben geweest hierin. Misschien had ik beter kunnen zeggen: dat had juist op Koninginnedag kunnen gebeuren. Al jaren bewegen koningin en familie zich vrijelijk tussen het publiek.

Voor mijzelf stond 2009 in het teken van de start van mijn studie. Dit heeft nieuwe uitdagingen met zich meegebracht en het leidde ertoe dat ik deze maand mocht stage lopen op een school. En zelf ook nog les mocht geven! Ik denk dat ik dit lesgeven het hoogtepunt vond van dit jaar.
Het dieptepunt was aan het begin van het jaar. Mijn moeder was nog maar kort overleden en zo aan het begin van het jaar drong de realiteit door dat het leven door ging. Mijn toen nog slechte slaapritme werd sterk verbeterd toen ik in januari 2weken in Londen ben geweest. Dat was de ommekeer denk ik. Daarna kon ik alles langszaam aan wat meer los laten en me beter focussen op de taken die doorgingen.

Wat 2010 zal brengen aan hoogte- en dieptepunten? De tijd zal het leren. Gelukkig is God er, die de toekomst vast in Zijn hand heeft. Een prettige jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!

Reacties

Populaire posts