Godsdienst stage

Gisterochtend heb ik 5 uurtjes stage gelopen op het Emelwerda College in Emmeloord. Het doel was observeren. Kijken hoe de godsdienstleraar zijn les indeelt, wat voor lesmethode hij gebruikt en daarnaast nog individuele leerlingen observeren. Wat doen ze nu tijdens zo'n uurtje godsdienst? Ik vond het erg leuk om deze uurtjes mee te maken. Het is de bedoeling dat ik volgende week zelf ook een bijdrage lever aan de les. Dat vind ik wel spannend. Het scheelt dat ik de leerlingen een keer gezien heb en dat ze mij ook een keer gezien hebben. Komend weekend ga ik bezig met de lesvoorbereiding en daarna spreek ik dat door met de betreffende godsdienstleraar. Leuk hè? Wat ik gaaf vind is het belang van het lesgeven door een godsdienstleraar. Andere vakken zijn natuurlijk ook wel belangrijk. Maar bij godsdienst krijgen de leerlingen een stukje levensbeschouwing mee. Omdat het Emelwerda College een christelijke school is, heeft de godsdienstles een christelijk tintje. Wat opvalt is hoe weinig jongeren naar de kerk gaan en niet veel weten van het christeljk geloof. Wat heb je dan als godsdienstleraar een belangrijke taak!
Nou ja, volgende week mag ik zelf iets doen. En dan mag ik ook ervaren hoe het is om echt voor de klas te staan. Wordt vervolgd...

Reacties

Populaire posts