Wespennest

Al enige tijd cirkelen er met regelmaat enkele wespen in de buurt van mijn dakgoot. Vanuit mijn woonkamer kan ik deze voorstelling door het raam op veilige afstand waarnemen. Sinds enkele weken deed zich bij mij het vermoeden voor dat er hier sprake is van een wespennest. Omdat ik in huis tot nu toe geen last heb gehad van wespachtig ongemak, besteedde ik er verder geen aandacht aan. Maar, nu komt het, de maand augustus komt met rasse schreden dichterbij. En augustus is de maand van de wespen. Waarschijnlijk zou ik dan alsnog last krijgen van de vele nakroost uit het desbetreffende nest.

Dus toch maar de verhuurder van mijn woning en vervolgens een insecten-bestrijdingsbedrijf gebeld. Op de afgesproken tijd stond er zoals telefonisch afgesproken een man van het betreffende bedrijf op de stoep. Hij keek vol verwachting naar boven. 'Het is rustig vandaag' zei hij. 'Tot nu toe nog maar eentje gezien. Dat maakt het lastig om het nest te vinden'. Gewapend met een ladder en een bus vergif ging hij de strijd aan. Hij spoot wat vergif onder diverse dakpannen. Toch kwamen er geen wespen naar buiten. De man kwam weer naar beneden en wachtte net als mij af wat er verder zou gebeuren. Daar kwam er weer een. Deze wesp cirkelde weer rondom de dakgoot en we zagen 'm ineens onder de dakgoot door een gat verdwijnen. De man ging weer naar boven, met dezelfde wapens, en spoot vergif in en rondom het gat. 'Houd het maar even in de gaten. Mochten er over een week nog wespen rondvliegen, speciaal op warme dagen, bel dan maar weer terug', vertelde hij mij. Dat gaan we dus doen.

Hoe een eenvoudige gebeurtenis toch snel kan leiden tot een lang blogverhaal........

Reacties

Populaire posts