Ongelooflijke Wonderen

Wanneer was de laatste keer dat jij over of van een wonder hebt gehoord? Wat gebeurde er toen?

Wonderen zijn onverklaarbare gebeurtenissen. Zo is de geboorte van nieuw leven een groot wonder. Biologisch gezien is zo'n geboorte wel te verklaren. Toch is het iets wat mensen zelf niet kunnen namaken. Kijk maar naar echtparen die tegen hun wil in kinderloos blijven. Wonderen zitten 'm soms in de kleine dingen: gezondheid, voorspoed en rijkdom, een gelukkig gezin. En ga zo maar door.

Het grootste wonder in mijn leven is mijn ontmoeting met Jezus. Of Jezus' ontmoeting met mij. Een ontmoeting die mijn leven op z'n kop zette. Zijn liefde die ik zo intens mocht ervaren. Verliefd op mensen was een ervaring die ik gedurende 40 dagen mocht meemaken. Toch is het grootste wonder hierin wat Jezus heeft gedaan: namelijk sterven aan het kruis en opstaan uit de dood om zo nieuw leven te geven aan mensen die dat willen ontvangen.

Jezus' leven op aarde stond in het teken van vele wonderen. Hij genas zieken, blinden en doven. Hij gaf mensen die al gestorven waren het leven terug. Ik ben benieuwd, dat als deze wonderen vandaag de dag zouden gebeuren, ze op het nieuws of in de krant zouden komen. Of zijn we een beetje Jezus-moe geworden. De bijna tweeduizend jaar oude mega wonderen spreken minder tot onze verbeelding. Waar ligt dat aan? Komt dat omdat wij het zelf allemaal zo goed kunnen? We hebben internet, televisie, auto's, vliegtuigen, ziekenhuizen, geld en noem maar op. Hebben we nog wel wonderen nodig????
Laat je (opnieuw) verrassen door de wonderen van Jezus! En ga op zoek naar het grootste wonder dat Hij ooit verrichtte: Zichzelf overgeven tot in de dood.

Reacties

Populaire posts