Jong en moedig

Vanmiddag heb ik via internet gekeken naar een paar afleveringen van het programma 'Jong' van de EO. Twee opeenvolgende afleveringen gingen over een aantal ontspoorde jongeren die met een boot naar Engeland zouden varen. Het doel van deze trip was om hen over hun leven na te laten denken en hen te helpen hun leven weer op de rit te krijgen. De bootreis was al een hele beproeving, een aantal jongeren raakte zeeziek en kon moeilijk met deze tegenstand omgaan. Eenmaal aan de overkant stond een survivaltocht op de planning: het beklimmen van een berg en overnachten in de natuur. Twee jongeren haakten voortijdig af en gingen weer naar beneden. De anderen haalden het wel en bereikten hiermee een mijlpaal in hun leven.
Ik herhende wel iets van mij bij deze jongeren: de neiging om op te geven als het moeilijk is. Als alles voor de wind gaat lijkt het zo makkelijk. Tot de tegenstand komt. De vraag is hoe je dan met de tegenstand om gaat.

Vandaag is het werkelijk fantastisch weer! Net als de afgelopen dagen overigens. Zoals ik al eerder schreef, heb ik twee weken vakantie voor de boeg. Het zijn weken waarin ik eindelijk weer eens wat vrienden, familie en andere kennissen kan bezoeken. Sinds september vorig jaar is dat lastig geweest in verband met mijn studie. En dat gaf wel eens een dubbel gevoel. Maar nu geniet ik weer van de tijd die ik aan de bezoekjes kan besteden!

Reacties

Populaire posts