Vakantie!

De komende twee weken trek ik mij even terug van mijn dagelijke bezigheden en ga lekker uitrusten. Hoewel ik slechts enkele dagen naar het buitenland ga, en voor de rest thuis blijf, vind ik het toch lekker om een poosje vrij te zijn. Omdat ik in de vakantie niet naar school hoef, is het wat dat betreft toch een lekker lange zomervakantie. 's Avonds geen verplichtingen. Heerlijk!

Afgelopen woensdag heb ik nog tentamens gehad. Voor mijn gevoel ging dit goed en heb ik alles wel gehaald. Dat zou betekenen dat ik het eerste jaar gehaald heb. En dat ik volgend jaar helemaal niets hoef over te doen en met een schone lei kan beginnen. Dat geeft rust. Wat volgend jaar brengt, zien we dan wel weer.

En dan was het vandaag ook naar Oranje-Braziliƫ dag. Slechts enkele minuten heb ik de wedstrijd gevolgd, maar de stand was goed te volgen door het lawaai om me heen. Toen ik in de lokale supermarkt was, werd het tweede doelpunt gescoord. Luid en duidelijk. Ik vind het eigenlijk wel gezellig, dat sfeertje. Het doet me terugdenken aan 12 jaar geleden, toen Nederland de halve finale van het WK tegen Braziliƫ speelde. Tijdens de wedstrijd was ik met een vriend op weg van Rome naar Schiphol en de piloot vertelde ons tijdens de vlucht dat Braziliƫ met 1-0 voor stond. Eenmaal op Schiphol stond het nog 1-0. Het was muisstil in de aankomsthal. Tot we bij het treinstation kwamen en Patrick Kluivert 1-1 scoorde. Ik zal nooit die fors gebouwde man vergeten die achter het loket helemaal uit z'n dak ging. Helaas liep het toen voor Oranje niet goed af. Na een verlenging en penalty's werden ze er alsnog uitgeknikkerd.....

Reacties

Populaire posts