Volle schijf

Heb je hier ook wel eens last van? Namelijk dat je harde schijf vol zit? Nee, niet de schijf van je computer,maar de schijf in je hoofd. Daar had ik dus afgelopen week last van. Eigenlijk al wat langer. Net zoals een volle computerschijf zorgt dat bepaalde functies langzamer gaan, zorgde mijn volle schijf ervoor dat functies meer tijd kostten dan anders.Zoals nadenken. Of studeren. Of vragen beantwoorden.

Een van de gevolgen hiervan was dat mijn tentamens afgelopen woensdag niet zo lekker liepen als dat ik gewend was. De voorbereiding ging ook al minder. Het is afwachten wat voor cijfers eruit komen. Ik vermoed wel een heel aantal onvoldoendes. Dat betekent in aanmerking komen voor herkansingen.
Ik heb besloten om wat gas terug te nemen. Wat minder te willen. Minder hard studeren. Minder hard nadenken. Zodat er weer wat schijfruimte vrijkomt. En meer met God bezig zijn. Contact met Hem is het allerbelangrijkste. Voor Hem is het belangrijker om een vriendschap op te bouwen dan dat ik van alles voor Hem doe. En daar verlang ik naar!

Reacties

Populaire posts