Herinneringen -3-

Begin 1999

Zoals je gisteren kon lezen heb ik in 1996 voor het eerst een ervaring met God gehad. in 1997 heb ik naar aanleiding van deze gebeurtenis belijdenis van mijn geloof afgelegd in de kerk. Daarna bleef het even 'rustig'. Mijn zoektocht ging verder. Ik was niet alleen op zoek naar opnieuw een bijzondere ervaring met God, maar ik was begin 1999 ook op zoek naar mijn identiteit.

Begin januari in dat jaar werden er 2 meisjes vermoord in een discotheek in Gorinchem. Een week later werd er een stille tocht gehouden. Ik voelde me intens bij deze gebeurtenis betrokken en was erg verdrietig. Toen kwam er ineens een diepe vrede in mij waarbij het me ineens duidelijk werd dat deze twee meisjes bij God waren. Dezelfde vrede had ik een week daarvoor ervaren toen ik langs het Veluwemeer liep bij Harderwijk. In de verte lag Zeewolde en daarboven zag ik de zon ondergaan. Deze vrede was voor mij zo nieuw en apart.
Een maand later zou ik deze vrede weer ervaren. In februari ging ik met mijn familie naar de Canarische Eilanden op vakantie. Ik luisterde alleen maar naar Opwekkingsmuziek tijdens deze vakantie. Op één of andere manier was God weer heel dichtbij. Lopend door een winkelcentrum kwam ik opnieuw in aanraking met deze vrede.
Wat gebeurde er toch met mij?

Morgen gaan we verder.

Reacties

Populaire posts