Herinneringen -5-

Koninginnedag 1999

Vorige week schreef ik over hoe belangrijk het jaar 1999 voor mij is geweest. Dat was het jaar dat ik van binnenuit helemaal veranderde, door de aanraking met Gods liefde. Dit gebeurde allemaal in het voorjaar. Met Koninginnedag als hoogtepunt. Ik zal je nu vertellen wat er toen gebeurde.

Nadat ik Gods aanwezigheid al heel sterk had ervaren, waarbij mijn hart door een gevoel van vrede werd vervuld, kwam ik ook in aanraking met Gods liefde. De avond voor Koninginnedag waren er in Emmeloord allerlei festiviteiten. Ik ging daar met twee vrienden naartoe. Terwijl ik rond liep door de winkelstraat viel mijn oog op al die mooie mensen. Het was net alsof ik verliefd op iedereen was. Ik wou iedereen wel een dikke knuffel geven en ze vertellen dat God van hen hield. Voor mij was het werkelijk de hemel op aarde. Alsof er een deur naar de hemel open ging en ik er een blik in mocht werpen.
De volgende dag ging dat door. Ik voelde me zo blij en gelukkig. En waardoor eigenlijk? Het kwam allemaal van binnenuit, maar het werd aangestuurd. Kon mijn hart zoveel liefde wel aan? Gelukkig wel. Het was het mooiste cadeau wat ik ooit heb ontvangen. Een cadeau van God. Het was geen auto, het was geen huis, het was niets dat met geld te maken had. Het was onbetaalbaar.

Na deze intense ervaring ging het gevoel wel weer weg. En dat kostte strijd. Want ik wilde graag van mensen blijven houden. Hen als mooie mensen blijven zien. Maar dat kon ik niet. Het lukte gewoon niet. En toen besefte ik dat dit niet mijn liefde voor mensen was, maar Gods liefde voor mensen. En die mocht ik heel even ervaren. Sindsdien ben ik anders naar mensen gaan kijken. De mens is Gods schepping, God houdt van Zijn schepping en daarom mag ik vanuit respect en liefde met anderen omgaan. En dat is lang niet altijd een gevoel. Het is actie. Liefde in actie.

Reacties

Populaire posts