Herinneringen -4-

Voorjaar 1999

Wat gebeurde er toch mij begin 1999? Ik voelde me zo gelukkig met de vrede die ik nu al een aantal keren had ervaren. Doordat ik in de Bijbel las, kwam ik ook in aanraking met verhalen over Jezus. Als kind had ik al veel over Jezus gehoord. Vele Bijbelverhalen gaan over Hem.
Toch ging ik mij afvragen wie Hij nou werkelijk was.

Dit bracht ik in gebed bij God. Ik bad 'Heer, wilt U mij laten zien wie Jezus is?' Ik kan mij herinneren dat ik deze vraag regelmatig bad. Er gebeurde verder niets. In een magazine las ik een advertentie van een boekje van de Amerikaanse gospelzangeres Rebecca St. James. Zij had een boek uitgebracht met de titel '40 dagen met God'. Ik moest dit boekje hebben, daar was ik van overtuigd. Enige dagen later had ik het boekje in bezit en keek ernaar uit om 40 dagen met God door te brengen. Het voorwoord van het boekje eindigde met de woorden: 'wees gewaarschuwd, deze 40 dagen zullen je leven op zijn kop zetten'. Wauw! Toen ik dit las wist ik gewoon dat er iets ging gebeuren. Deze periode werd mijn gebed beantwoord, want ik leerde Jezus kennen. En mijn grootste ontdekking was dat God en Jezus Dezelfde zijn. Alle theologische discussies daarover ten spijt.
Jezus was naar deze aarde gekomen om Zichzelf te geven voor mijn ongerechtigheid en vuilheid, opdat ik rechtvaardig en rein mocht worden. God was in Jezus Zelf naar deze aarde gekomen. Wat een ontdekking!

Het was wederom een rare, maar geweldige periode. Mijn leven stond op zijn kop. Ik ging mensen om vergeving vragen voor dingen die ik hen had aangedaan. Er gingen boeken en CD's de prullenbak in, die ik niet kon rijmen met mijn geloof. En de natuur: die was helemaal prachtig. Zo nieuw als de natuur was, zo nieuw voelde ik mij ook. Met als hoogtepunt: Koninginnedag 1999. Daar hoop ik over te vertellen, je raadt het al, op Koninginnedag. Nog eventjes wachten dus....

Reacties

Populaire posts