Herinneringen

Ook zo genoten van het prachtige weer vandaag? Ik wel. De natuur ontwaakt. Bomen krijgen hun groene gloed weer terug. Bloemen in de meest uiteenlopende kleuren komen op uit de grond en de vogels zingen hun hoogste lied. De maanden april en mei zijn mijn favoriete maanden. Niet alleen om het weer en de natuur. Maar vooral om de herinneringen. Elf jaar geleden kwam ik in deze periode tot levend geloof in God. Een gebeurtenis die ik nooit zal vergeten. Wat in 1996 al begon kwam in april 1999 tot een hoogtepunt.

Mijn gedachten gaan terug naar juli 1996. De maand dat ik stottertherapie zou volgen in Amsterdam. Een 10-daagse interne cursus zou mij moeten helpen om vloeiend uit mijn woorden te komen. Hier keek ik erg naar uit. Maar aan de andere kant zag ik er ook wel tegenop. De avond voor de start van de cursus, het was een zondagavond, brachten mijn ouders mij naar familie in de buurt van Amsterdam. Van daaruit was het niet ver naar Amsterdam en kon ik mooi iedere dag heen en weer reizen. Heel functioneel dus. Tegelijkertijd was de spanning bij mij om te snijden. Ik ging die avond maar vroeg naar bed. En ik verlangde naar God. Hoewel ik als kind vertrouwd met gebed ben geraakt, had ik nog nooit iets van God ervaren. Die avond bij mijn familie ging ik voor het eerst van mijn leven voor mijn bed op de knieƫn. En smeekte God of Hij een teken van leven aan mij wou geven. Of dat Hij in ieder geval met mij mee wou gaan naar Amsterdam. Vervolgens ben ik gaan slapen, maar het werd alles behalve een rustige nacht.

Hoe het verder afliep? Lees de komende dagen maar verder......

Reacties

Populaire posts