Op de radio

Gisteren was ik dan een paar minuten wereldwijd te beluisteren, namelijk tijdens een interview door GrootNieuws Radio in een uitzending vanuit Ede. Ede was één van de locaties van de Nationale Gebedsdag. Ik was daar aanwezig om OM te vertegenwoordigen als een van de deelnemende organisaties aan deze Gebedsdag. 's Morgens kwam een redactrice van de radiozender naar me toe en vroeg of ik gedurende deze dag een moment in de studio wilde aanschuiven voor een interview. En dat wou ik wel. De presentator stelde me een aantal vragen, onder andere over de gebedsdag, over het standwerk tijdens deze dag en over OM. Ik vond het een voorrecht om hier wat over te vertellen.

De Gebedsdag was een succes in Ede. Zo'n 150 mensen waren samengekomen om te bidden voor Nederland: de politiek, jeugd en gezin, het koninklijk huis, dienstdoende ambtenaren zoals politie, ambulancepersoneel en brandweer. En voor de kerken in Nederland. 's Middags werd het wat internationaler en gingen we bidden voor de Vervolgde Kerk en de nood in de wereld. En die nood is zo groot, denk alleen al aan Haïti. Dan voel je je best wel klein om daarvoor te bidden. Want wat hebben wij het toch goed in Nederland. Dan lijkt het gebed voor een land als Haïti slechts een druppel op de gloeiende plaat.

Maar het was goed om te bidden. Om samen al onze vragen en twijfels aan God voor te leggen. En om voorbidders te zijn vanuit zoveel kerken. Ik vond het tof.

Reacties

  1. Hé Sido,
    Ik ben even aan het 'bijlezen' op je site.
    N.a.v. dit stukje van je:
    Wat heerlijk hè, als je vrij-uit spreken kan (zei de logopediste) In een gebedsgroep, voor een klas en zelfs voor de radio!
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts