Teveel

Vanmiddag en vanavond ben ik weer naar school geweest. Het was net als vorige week erg geslaagd. Vanmorgen toen ik moe wakker werd, dacht ik 'nou, dat kan wat worden vandaag'. Ik zag me in gedachten al vechtend tegen de slaap in de klas zitten. Niets was minder waar! Het waren stuk voor stuk lessen met een interessante lesstof. Geen stof om bij in slaap te vallen. En het had allemaal met het geloof en de kerk te maken. Bijzonder om bij elkaar een stukje herkenning te vinden van de passies en bevlogenheid.
Een van de lessen ging over persoonsvorming. We moesten twee goede eigenschappen van onszelf omschrijven. Deze eigenschap, bijvoorbeeld dienstbaarheid of daadkracht, werden dan in een schema gezet. Vervolgens werd er het woordje 'té' voor gezet en dan kreeg de in beginsel goede eigenschap een negatieve bijsmaak. En dan was de uitdaging om die bijsmaak weer bij te stellen.
Misschien geldt dat ook wel voor het schrijven van blogs. En heb ik voor vandaag alweer téveel stukjes geschreven.....

Reacties

Populaire posts