Protesteren

De oppositie in de politiek roept studenten in het HBO massaal op te protesteren tegen de plannen van de regering om studenten, die langer dan 5 jaar een HBO opleiding volgen, drieduizend euro extra te laten betalen. Een zodanig protest heeft enkele weken ook al plaats gevonden, zonder effect.

Meestal gaan deze protesten volkomen langs mij heen. Omdat ik er zover vanaf sta. Tot ik twee weken geleden van school een e-mail ontving met daarin het voorstel van de nieuwe regering. Toen kwam het dichterbij. Want wat is het geval: ook als je al eerder HBO jaren hebt gevolgd, en op latere leeftijd een andere HBO opleiding volgt, geldt de regeling. En dan sla je aan het rekenen. Dan ben je al snel door de vijf jaren heen. Oei. Als de nieuwe regeling doorgaat, zou dit voor mij volgend jaar (geloof ik) al drieduizend euro extra gaan betekenen aan collegeld.

Dat wordt een lening afsluiten, want het geld heb ik niet. En ik wil wel door met mijn opleiding. Of......zal ik mee gaan demonstreren? Zal ik voorop gaan lopen?

Reacties

Populaire posts