Divers

Wat gebeuren er toch een hoop diverse dingen in de wereld van vandaag. Japan houdt zijn adem vast na weer een stevige naschok. De gebouwen trillen op hun grondvesten. Een tsunami waarschuwing gaat uit, maar wordt even later ingetrokken. Het valt mee. De beruchte beschadigde kerncentrale in Fukushima loopt geen verdere schade op. Maar wat staat er nog te komen?

Tegelijkertijd gaat Nederland de komende tijd op defensie bezuinigen. Op het Journaal zijn gesprekken te zien met mensen die fel tegenstander zijn van deze bezuinigingen. Velen dreigen hun baan kwijt te raken. Gelukkig is het vredestijd in Nederland en hoeven we ons niet druk te maken over hoeveel militairen we eigenlijk in eigen land nodig hebben. Maar voor hoe lang?

De vader van het 12-jarige meisje dat vorige week plotseling van een dochter beviel bekent dat hij de vader is van zijn kleinkind. Wat een drama. Wat gaat er verder gebeuren met moeder en kind?

De benzineprijs blijft maar stijgen. Benzine is één van de goederen waarvan de prijzen maar blijven stijgen. Meestal leiden stijgende prijzen tot een lagere afname. Maar ja, de auto laten staan is niet iets dat je zomaar doet. Vandaag werd bekend dat er wel 1 euro per liter naar de schatkist van de staat gaat.

Ik ga vanavond maar weer eens aan de studie. Volgende week heb ik een tentamen Theologische Vorming over het onderwerp 'geloof, verbond en verkiezing'. Wat een onderwerp, als je dat vergelijkt met wat er in de wereld van vandaag gebeurt. Ik hoop dat het tentamen mij een voldoende oplevert. Dus laat ik de boel (de rest wat er in de wereld gebeurt) maar even de boel.

Reacties

Populaire posts