Keuzes maken

Gisteren sloot ik af met de vraag of ik vandaag naar kantoor zou gaan of niet; en ik zou hier een nachtje over slapen. Toen ik vanmorgen wakker werd, wist ik het zeker. Ik ga naar kantoor en probeer stapsgewijs verder te komen in het 'probleem' waar ik mee bezig ben. Wat is dan dat probleem? Nou, ik moest van onze accountant de jaarrekening deels 'verbouwen'. Dat lijkt heel eenvoudig, maar kan behoorlijk gecompliceerd zijn. Als je namelijk begint met verbouwen, moet je goed kijken wat er allemaal gebeurt en of het allemaal wel goed komt. Vanmorgen heb ik een stappenplan opgezet om deze verbouwing vorm te geven, te volgen en te bewaken. En dat hielp! Daarom was ik blij dat ik vanmorgen naar kantoor ben geweest.

Vanmiddag was mede daardoor mijn hoofd leeg genoeg voor de studie. Volgende week woensdag heb ik een hertentamen en daar moet ik natuurlijk nog wel de nodige voorbereidingen voor treffen. Gedurende drie uurtjes heb ik heel wat kunnen doen. Positief hierin was dat er ruimte was in mijn hoofd. En dat was bij het vorige tentamen niet het geval; de stof paste gewoon niet in mijn hoofd. Daarom denk ik dat het nu wel goed moet komen met het tentamen. Vanavond heb ik nog lekker gesport. Heerlijk om je hoofd lekker leeg te maken. Nu hopen dat er niet teveel tentamenstof is weggesport.

Reacties

Populaire posts