Euro of gulden

Het zijn barre tijden. Als je tenminste het Journaal moet geloven. Er worden miljarden naar Griekenland getransporteerd en tevens wordt een megabedrag in de Euro gepompt. Om te voorkomen dat de waarde van de munt nog verder onderuit gaat.
Ik hoorde dat er ook weer stemmen opgaan om de gulden te herintroduceren. Volgens mij zijn die stemmen nooit helemaal weggeweest de afgelopen jaren. Mmm...de gulden terug. Lijkt me geen onprettig idee. Volgens sommige economen zou het z'n vruchten kunnen afwerpen. De waarde zou echter hetzelfde blijven. 1 euro = 1 gulden.

Geld, geld en nog eens geld. Gelukkig is er ook ander nieuws. De Giro d'Italia in Nederland. Vlak bij het huis van mijn tante langs in Oostkappele. Nederland terug op de wereldkaart. Naast dat wielrennersgedoe en enige vuilnisophaalproblemen ben ik vandaag weer lekker druk aan het werk geweest. De maandafsluiting voor april zit er weer op. Morgen hoop ik de jaarrekening volledig af te ronden (ik hoop....maar of het echt gaat lukken?). Op school staat me woensdag een hertentamen en een presentatie te wachten.

Na al die drukte hoop ik donderdag een paar dagen naar Berlijn te gaan.

Reacties

Populaire posts