Geven en ontvangen

De Bijbel zegt ergens dat het 'zaliger te geven is dan te ontvangen'. Dat heb ik afgelopen woensdag aan den lijve mogen ondervinden.

Zoals ik al eerder schreef zou ik met een groep klasgenoten een praktijkopdracht gaan uitvoeren. We zouden met 9 oudere mensen naar een doepark/natuurpark in Zwolle gaan. Woensdagmorgen was het zover. Uiteindelijk gingen er 12 mensen mee. Daarnaast wij met z'n vijfen, twee stagiaires en een maatschappelijk werkster. Eerst dronken we samen een kopje koffie en daarna werden de bewoners door taxibusjes opgehaald. We gingen we naar Doepark Nooterhof in Zwolle. En gezellig dat het was! Ik mocht een vrouw in een rolstoel begeleiden. We hebben hele gesprekken gevoerd samen. Na een wandeling door het park gingen we op een terras zitten en hebben we samen geluncht. De mensen genoten zichtbaar, het was tenslotte ook prachtig weer. Tijdens ons afscheid werd er gezegd dat we maar snel weer eens moesten komen.

Zoiets eenvoudigs eigenlijk. Een aantal mensen meenemen naar een park en een wandeling met hen maken. Van ons geven mochten zij blij worden. En wij mochten hun blijheid weer terug ontvangen. Ik begrijp waarom de Bijbel zegt 'het is zaliger te geven dan te ontvangen'.

Reacties

Populaire posts