Drama

Sven Kramer heeft een foutieve wissel uitgevoerd op de 10 kilometer schaatsen tijdens de Olympische Spelen en werd daardoor gediskwalificeerd. Dit werd in het nieuws gepresenteerd als een drama. Sven ging voor goud en zag dit helaas aan zijn neus voorbijgaan. Een persoonlijk drama dus. Hij ging voor het beste en had hier tijden voor getraind. Helaas. Zo kunnen hooggespannen verwachtingen een onverwachte afloop hebben.

Ik zocht even een inleiding voor dit blogbericht. Het journaal bracht me op een idee. Wat ik nog meer wil vertellen in dit bericht: Zondagavond ging tijdens de kerkdienst waar ik was, een sneeuwbal door de ruit. Deze werd door twee 'kwajongens' tegen een van de ruiten gegooid en vervolgens erdoor heen. Wat een schrik. Gelukkig viel het glas tussen de mensen in en niet op iemand. Dan was het waarschijnlijk anders afgelopen. Wat me opviel was de directe actie na dit gebeuren: meteen stonden er naar schatting 5 tot 10 mensen op en renden naar buiten achter de vandalen aan. Ze kregen ze te pakken en konden ze overdragen aan de politie.

Wat ik verder deze week nog beleefd heb: overdag heb ik gewerkt en 's avonds gestudeerd. Gisteravond was ik bij een Alpha Cursus overleg. Komende maandagavond mogen we tijdens een kerkenraadsvergadering meer vertellen over het Alpha werk. We hopen samen met de kerkenraad te komen tot een stukje lange termijn beleid over de Alpha. Zodat medewerkers en ondersteuning gegarandeerd zijn. Nu nog de deelnemers. Zonder deelnemers geen Alpha Cursus.

Reacties

Populaire posts