Verwachting

Is het je ook opgevallen na het lezen van mijn blog afgelopen vrijdag? Dat de vogels al hun eerste liederen ten gehore brengen? Het is zo'n verschil met de winter waarin het stil blijft. Toen ik erover geschreven had viel het me de volgende dag op dat ze zelfs voor zeven uur 's morgens al actief zijn. Vandaar de reclame-actie slogan die veel gebruikt wordt: 'korting voor de vroege vogels'.

Het zingen van de vogels en de komst van de lente heeft ook zeker een geestelijke lading in zich. De lente komt, maar verdwijnt ook weer. De zomer volgt de lente op, de frisse kleuren worden wat doffer. Wat nieuw was, wordt gewoon.
Naast de lente zijn we in afwachting van de komst van Gods Koninkrijk. In de Bijbel wordt daar veel over geschreven. Sommige mensen kunnen heel erg verlangen naar de komst van Jezus. Ik heb dat ook wel gehad, maar kijk er ook wel eens met gemengde gevoelens naar. Het gaat bij de komst van Gods Koninkrijk ook over oordeel. De wereld zal geoordeeld worden. En als Jezus komt, ken ik Hem dan? Kent Hij mij dan? Zou ik zo naar Hem toelopen?

Het beeld van de lente heeft me geholpen weer positiever aan te kijken tegen de komst van Gods Koninkrijk. We mogen nog veel sterker verlangen naar dit Koninkrijk dan dat we ooit naar de lente zullen verlangen. Gods Koninkrijk zal komen in al zijn frisheid. Alles wordt nieuw. En het zal niet overgaan in de zomer. Er zal geen gewenning plaatsvinden. De frisse kleur blijft. Alle onrecht zal zijn verdwenen. Sla Openbaring 21 en 22 er maar eens op na.

Maar wie kondigen nu de komst van dit Koninkrijk aan, zoals vogels de komst van de lente aankondigen? Zijn wij dit niet? Zijn wij niet de ambassadeurs van dit toekomstige Koninkrijk? Onderstaand filmpje heb ik vaker op mijn weblog gezet. Het ontroert mij wanneer ik mensen andere mensen zie helpen. Dat is de aankondiging van het Koninkrijk!

Reacties

Populaire posts