Van alles

Een mens kan best wel druk zijn met van alles en nog wat. Verplicht nummer hier, bezigheidje daar. Er zijn ook zoveel leuke dingen te doen in het leven! Zo ben ik momenteel bezig met allerlei nieuwe dingen. Misschien haal ik me wel eens teveel op de hals. Voor de wijkkrant, die over een paar weken uitkomt, zou ik wel 3 pagina's vullen. Heel erg leuk om te doen, maar het moet wel even gebeuren. Eén pagina gaat over opvallende dingen die in de wijk zijn gesignaleerd, zoals een week lang opeengestapelde zakken plastic, een afgesloten fietsbrug met als gevolg winkelwagentjes in achtertuinen (het is tenslotte ineens een stuk verder lopen met zo'n winkelwagentje).
Een andere pagina gaat over de 30km zone in de wijk. Het wordt een oproep om aan elkaar te denken tijdens het rijden door de wijk. Maar ja, voordat je zo'n pagina gaat vullen moet je eerst bij jezelf nagaan hoe hard je rijdt. Dat heb ik ook gedaan, maar ik kwam tot de conclusie dat, waar ik woon, ik met geen mogelijkheid harder dan 30 kan rijden met al die drempels.
De derde pagina gaat over de nieuwe weg tussen Emmeloord en Kampen, de N50. Gisteren heb ik een interview gehad met de projectleider hiervan. Een hele enthousiaste man was het. Hij wist te vertellen dat de nieuwe brug op de route wel 4 keer de omvang krijgt van de oude.

Het is weer eens wat anders, zo'n wijkkrant. Anders dan boekhouden of een opleiding pastoraal werk doen.
Zo gaat de nieuwe brug op de N50 eruit zien.

Reacties

Populaire posts