Inspiratie

Als je een regelmatige lezer van mijn weblog bent, zal het je ongetwijfeld opvallen dat ik soms iedere dag iets schrijf en soms zitten er weer een aantal dagen tussen. Dat heeft bij mij te maken met inspiratie. Als ik inspiratie voel moet ik haast schrijven. Als ik geen inspiratie voel, is het een 'verloren zaak', om het maar even cru uit te drukken.

Inspiratie krijg ik via de meest onverwachte kanalen. Iets wat ik lees, een tijdschrift, Bijbel of krant, of via de televisie. Of zoals vanmorgen via de natuur. Want......het feest staat er aan te komen: de lente! En de gasten zijn al gearriveerd, een aantal vogelsoorten. Ze beginnen al lawaai te maken. En er zullen er steeds meer bijkomen. Nu beginnen ze nog na zeven uur, maar straks zullen ze zich er niet voor schamen om vanaf 4 uur 's morgens hun stemmen te verheffen.
Ze kondigen de lente aan. Bomen met bladeren, een prachtig groene gloed. Bloemen. Gras. Het lijkt er nu nog geenszins op als je naar buiten kijkt. Het is donker, kaal, regenachtig.

Maar de gasten komen al. Net als op een bruiloft. Sommigen zijn vroeg. Anderen komen iets later. Maar uiteindelijk komt het bruidspaar ook: de lente!

Reacties

Populaire posts