Wisseltruc


Heb jij dat ook wel eens? Dat je twee getallen omdraait en het gewoon niet doorhebt? Misschien heb je dat wel eens gehad met je pincode. Heel vervelend. Want je kunt niet al te scheutig testen. Na twee keer een foutieve code kun je beter stoppen. Mij overkwam dit omwisselprobleem gisteren en vandaag. Ik zou op kantoor betalingen gaan versturen via Rabo Internetbankieren. Je moet dan autorisatiecodes invoeren in de 'random reader'. Laat ik nou net de laatste combinatie (het totaalbedrag van de betalingen) omdraaien. Gisteren aan het eind van de dag had ik dat voor het eerst. Ik ging ervan uit dat het een computer storing was bij de bank. Vanmiddag dus opnieuw proberen. Nee hè. Niet weer! Het lukt weer niet. Nu had ik bij het invoeren wel wat meer testmomenten als bij een geldautomaat. Dus ik hééél rustig en geconcentreerd codes invoeren...nee, het lukt gewoon niet. Het programma gaf aan dat ik de lokale bank maar moest bellen. Een vriendelijke medewerker vroeg mij naar de foutcode. Ik gaf hem het nummer 948 door. Hij vroeg of ik al een andere random reader had geprobeerd. Ik zei 'ja, dat was ik net aan het proberen'. Hij zei: 'vreemd'. Ik zei: 'ik heb dit nog niet eerder gehad'. Hij zei: 'misschien ligt het aan de chipknip en moet er een ander pasje komen'. Ik dacht 'OK, maar ik moet de betalingen er wel uit krijgen!'. Hij zou bijna een ander pasje bestellen toen ik ineens zag dat ik 2 4 intoetste, mar op het scherm stond 4 2. Net andersom dus. Dat had ik dus wel 10 keer verkeerd om gedaan en het gewoon niet gezien.
Ik de wisseltruc uitvoeren en welja, het lukte. Ik gelukkig en de bankmedewerker ook. Hij stelde me gerust dat ik ook mens ben. Je zou het haast denken......

Reacties

Populaire posts