Actie!

Vandaag hebben wij op kantoor een PEP training gevolgd. PEP staat voor Persoonlijk Efficiëncy Programma, met andere woorden 'stel niet uit wat je nu ook kunt en moet doen'. Hoe gaat je zo efficiënt mogelijk om met werktaken, zoals post, de (vele) e-mails, archivering, agenda, planning, etc. In de ochtend was het vooral theoretisch, in de middag gingen we ook echt aan de slag. De bedoeling was dat we niet gelijk ons weer op het werk gingen storten, maar de persoonlijke doelstellingen verder zouden gaan uitwerken en omzetten in concrete actiepunten. Bij mij monde dat uit in het opschonen van een archiefkast. Wat een spullen! En al jaren niet aangeraakt! Allerlei pensioenpaperassen, oude documenten en mapjes. De vraag die bij mij opkwam was: denk ik deze documenten de komende tijd wel nodig te hebben? Nee? Wegknikkeren! Wel nadat ik even contact had opgenomen met onze verzekerings tussenpersoon. Hij zei dat zij ook documenten bewaarden en dat ik inderdaad wel wat kon wegdoen. Wat een opluchting!Dat is dus één van de dingen die je leert met een PEP training: opschonen van spullen die je toch niet nodig hebt. Over twee weken hebben we de volgende training en dan gaat het meer over agendabeheer, planning en indeling van je e-mails.

Deze training is eigenlijk een beetje het verlengde van waar ik in de studie ook al mee was begonnen: plannen. Dat is wel nodig, omdat er zoveel moet gebeuren. Verslagje hier, reflectie daar en ga zo maar door. Wel leuk hoor!
Gisteren had ik weer les en één van de nieuwigheden die ik te melden heb, is dat ik vóór 1 februari volgend jaar een stage moet hebben gedaan op het Voortgezet Onderwijs. Het gaat daarbij om een stage bij een Godsdienstleraar. Spannend! Maar wel een nieuwe en leuke uitdaging!

Reacties

Populaire posts