Afwisseling

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in mijn huiskamer, met de laptop op schoot (daarom heet het ook een laptop:) ) en een DVD van Brian Doerksen op de achtergrond. Ik typ dit bericht en af en toe kijk ik met een schuin oog naar de DVD (die ik al honderdduizend keer gezien heb maar blijft boeien). Best wel bijzonder eigenlijk. Nadat ik 10 jaar geleden tot geloof ben gekomen, merk ik dat dingen (CD, DVD's, meubelen) veel langer meegaan. Ze blijven hun inspirerende waarde houden.

Vanavond heb ik wel drieƫneenhalf uur gestudeerd. Het was niet eens slaapverwekkend, want ik moest een opdracht maken voor het vak Persoonsvorming/spiritualiteit. (wat klinkt dat zweverig: spiritualiteit). Het is het niet hoor, wees maar gerust. Ik leer echt een hoop en daarom lukt het ook om het zo lang vol te houden. Het komt wel heel erg aan op zelfwerkzaamheid en discipline.
Ondanks dat mijn studie zorgt voor een vermindering van het aantal sociale contacten, zijn mijn dagen toch afwisselend. Aan de ene kant het werk bij OM, met daarin bepaalde verantwoordelijkheden, aan de andere kant de nieuwe dingen die ik leer. Ik vind het wel lastig om mijn werk voor een deel los te moeten laten, terwijl er toch best wat ligt. Het juiste antwoord daarop is het geheide woord: balans. Die balans hoop ik de komende tijd nog wat beter te vinden.

Reacties

Populaire posts