Theologisch verantwoord

Tijdens mijn dagelijkse tijd van Bijbel lezen en gebed (stille tijd) gebruik ik momenteel het boekje 'herstel in Christus'. Een inspirerend boekje geschreven door een inspirerend persoon. Het is een dagboekje voor een periode van 40 dagen. De lezer wordt gelijk de eerste dag al uitgedaagd zijn of haar verhaal te vertellen over de start van zijn of haar wandel met Christus. Voor mij is die wandel ruim 10 jaar geleden begonnen. Mijn verhaal uit die tijd bestaat uit diverse fragmenten gedurende een periode van enkele weken. Toen ik keek wat ik in die tijd allemaal heb opgeschreven werd ik weer laaiend enthousiast. Zulke onbevangen en pure woorden. Ik bedacht me of het wel theologisch verantwoord was wat ik toen heb opgeschreven. Die gedachten gingen echter gelijk de prullenbak in. Want het was mijn verhaal over hoe ik Jezus heb leren kennen. Wat nou theologisch verantwoord. Maar.......als ik zo tegen mijn verhaal aankijk, hoe doe ik dat dan bij verhalen van anderen? Ben ik dan ook niet stiekem bezig met het beoordelen van deze verhalen?
Wellicht heb jij je eigen verhaal. Laat het niet uit je hart wegroven! Het is jouw verhaal en zo een sterke basis in momenten van twijfel en aanvechting.

Vandaag heb ik tentamens gedaan. En ik ben er helemaal vol van, want voor m'n gevoel ging het heel goed. Nu moet dat natuurlijk ook nog uit de cijfers blijken. Maar mijn ervaring is dat mijn gevoel vaak wel redelijk overeenkomt met het uiteindelijke resultaat. Ik vond het zelfs leuk om tentamens te maken. Niet alleen de voorbereiding was interessant, maar de uitvoering ook. Over twee weken hoop ik te weten of ik ze gehaald heb.

Reacties

Populaire posts