Vooruit kijken

Jezus zei tegen hem: 'Wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt voor het koninkijk van God'. (Lukas 9:62)

Dit las ik vanmorgen in mijn Bijbel. En toen dacht ik ineens aan mijn eigen leven. Hoe vaak laat ik mij niet leiden door wat gebeurd is en raak teleurgesteld in hoe dingen gaan? Sommige dingen lijken wel nooit te veranderen. In mijn eigen leven, in de levens van anderen of in de kerk. Waar is mijn, waar is ons, enthousiasme gebleven. Ik kan niet voor jou spreken. Misschien ben jij wel heel erg enthousiast over de toekomst. Het kan ook zijn dat je wat meer somber gestemd bent als je aan de toekomst denkt. Toch daagt Jezus ons uit om niet achterom te kijken, maar juist vooruit! Achter Hem aan. Gelovend en vertrouwend.

Gelovend vooruit kijken
Gelovend Jezus laten zijn wie Hij is (de Zoon van God!)
Gelovend eerlijk zijn
Gelovend vertrouwen in de toekomst
Gelovend de Heer, je God, liefhebben met heel je hart en met heel je ziel en met heel je verstand en met al je kracht, en je naaste als jezelf.

Vertrouwend vooruit kijken
Vertrouwend Jezus laten zijn wie Hij is (de Zoon van God!)
Vertrouwend eerlijk zijn
Vertrouwend geloven in de toekomst

Zo mogen we de toekomst blijmoedig tegemoet zien. Daar moet ik ook aan denken toen ik dinsdagavond bij de catechisatie in onze kerk stage liep. Wat een mooi, belangrijk en bijzonder werk. De jeugd heeft de toekomst! Hoe zullen ze die doorbrengen? Hopelijk gelovend en vertrouwend achter Jezus aan, die met hen bekend en vertrouwd is......

Reacties

Populaire posts