Verdwaald

Afgelopen woensdagavond was ik na een halve dag school op weg naar huis. Toen ik Emmeloord kwam binnen rijden, zat ik achter een buitenlandse vrachtauto. Op zich niet zo verrassend, want vele vrachtauto's rijden met regelmaat Emmeloord binnen.

Alleen met deze vrachtauto was iets bijzonders. Hij reed namelijk wijk De Zuidert binnen. En dat verbaasde mij vooral vanwege het tijdstip. Ik hield er al rekening mee de chauffeur te moeten uitleggen dat hij hartstikke verdwaald was. En ja hoor, na enkele tientallen meters deed hij zijn knipperlichten aan, stopte, en stapte uit. Ik stopte ook. Met een pakbon kwam hij op mij af. De chauffeur bleek geen woord Engels of Nederlands te spreken. Hoe moest ik hem uitleggen waar hij naartoe moest? 'Back, left, left, right'. Hij bleek het niet te begrijpen. Ik kon hem niet zomaar laten staan. Dus zei ik: 'follow me'. Twee eenvoudige woorden, maar de chauffeur begreep het niet. Toen ik voor hem ging staan met mijn auto, begon hij achteruit rijden. En dat valt niet mee in een woonwijk als De Zuidert. Ik keerde mijn auto en reed terug. Nogmaals probeerde ik uit te leggen aan de chauffeur dat hij mij kon volgen. Daarna moest ik weer keren met de auto, maar ik had weinig ruimte. Tot overmaat van ramp botste ik tegen een houten muurtje. 'O, nee hè, dat ook nog'. Goed, dat zou ik later wel oplossen. Ik zette de auto weer voor de vrachtauto. Nog kwam er geen beweging in. 'Zou de chauffeur het nog niet begrijpen?', dacht ik. Eindelijk, eindelijk kwam er beweging in de vrachtauto en deze ging mij volgen. Het zou nog een kilometer duren voordat we weer op een doorgaande weg zouden belanden. Afgezien van een voor de vrachtauto krappe doorgang, vanwege twee tegenover elkaar geparkeerde auto's, ging het verder voorspoedig. Gelukkig, de vrachtauto was de wijk weer uit. Ik reed voor 'm uit richting het industrieterrein waar hij moest zijn. Toen we daar aankwamen deed de chauffeur zijn raampje open en bedankte mij. En ik reed weer terug naar huis.

En die deuk in mijn auto? Die zat er niet. Mijn auto heeft een trekhaak en dat kwam nu wel heel goed van pas! Dus kom je nog eens een verdwaalde vrachtauto tegen? Dan weet je nu wat je kunt doen....of juist niet.

Reacties

Populaire posts