Voorjaar

Voorjaar. Dat leek het zeker vandaag. Voorjaar in augustus. Na al die natte dagen van de afgelopen weken. De lucht was helderblauw met af en toe zo'n felle witte wolk. Zonovergoten. Tenminste, waar ik was. In Amsterdam. Vandaag heb ik weer geholpen bij de Tweede Mijl, een inloophuis voor dak- en thuislozen. Er kwamen bijna 150 gasten over de vloer. Allemaal behoefte aan brood en drinken. En tussendoor een pittige versnapering, zoals een stukje worst of sparerib. Ze lieten het zich goed smaken!

Er was onder de gasten ook een kapper aanwezig die voor een euro zijn klanten bedient. Wat is nu een euro? Voor sommige gasten heel wat. Er zijn er die zelfs nog geen euro hebben. Ik heb mijn nekharen weg laten scheren en mijn kapsel bij laten knippen. Ook ik hoefde maar een euro te betalen. Waar vind je dat nog vandaag de dag? Ik zei dat ik een volgende keer mijn hele kapsel wel door hem bij wilde knippen, dan tegen een hoger bedrag. Hij vond het goed.

Vanavond heb ik een rondje door de polder gefietst, deels langs het Ketelmeer. De zon was bezig onder te gaan en er hing een mooie gloed over het water. Veel aandacht had ik er niet voor, ik moest tenslotte toch op de weg letten. Het tempo zat er flink in, met iets meer dan een uurtje had ik er een goeie 30 kilometer opzitten. Dan is de polder toch mooi.

Reacties

Populaire posts