3 Augustus

Wat zal ik allemaal vermelden op woensdag 3 augustus, vandaag dus. Half Nederland is op vakantie. Buiten regent het en het is een lekker temperatuurtje buiten. In mijn huis is het nog wel een paar graden warmer. Daarom heb ik net de ramen tegen elkaar opengezet. Dan kan het even doorwaaien. Het nieuws op tv wordt beheerst door onder andere dalende beurskoersen die weer het gevolg zijn van onzekerheid onder beleggers. Spanje en Italiƫ kampen met torenhoge schulden. Weer tijd voor een injectie? Of zal de luchtbel een keer uit elkaar spatten. Ik snap er in ieder geval niks van. Het laat me wel zien dat zekerheid ineens valse zekerheid kan blijken te zijn.

Gisteravond ben ik met mijn vriendin een avondje naar Zwolle geweest. Eerst een patatje gegeten, daarna even snuffelen bij de Mediamarkt en een heel aantal uurtjes op een terrasje gezeten. Het was heerlijk zwoel. Van zulke avonden moet je gewoon gebruik maken. Hiermee hebben we, in ieder geval de Nederlandse economie, een (kleine) kapitaalinjectie gegegeven.

Reacties

Populaire posts