Geest en lichaam

Gisteren heb ik mijn geest en lichaam maar weer eens even getraind. Hoewel ik voor de training van mijn geest niet veel moeite hoef te doen. Mijn werk en studie zorgen genoeg voor het stimuleren van de geest.
Maar met het trainen van mijn lichaam is het anders gesteld. Daar moet ik moeite voor doen. Het grootste deel van de dag zit ik stil achter mijn computer of ik zit thuis op de bank. Nou ja, tussendoor fiets ik dan nog wel van huis naar kantoor en visa versa.

Vandaar dat ik ervoor koos om gisteravond mijn lichaam te trainen en wel op de sportschool. Een kwartiertje hardlopen, een kwartiertje fietsen, een kwartiertje op de crosstrainer en nog een kwartiertje op de tread climber. Tussendoor nog wat aan krachtapparaten gehangen. Na anderhalf uur ging ik naar huis met een tevreden en energiek gevoel. Eventjes niet met het hoofd bezig. Heerlijk. Donderdag ga ik weer sporten. Ik heb er alweer zin in

Reacties

Populaire posts