Zeven beloften

De afgelopen drie jaren ben ik op chronologische volgorde de hele Bijbel doorgegaan. De finish is in zicht. Ik ben in het boek Openbaring beland. Een boek vol visioenen en toekomstvoorspellingen. Openbaring is geen makkelijk leesbaar boek. Er worden beschrijvingen gegeven van zaken waar we ons geen voorstelling bij kunnen maken, met andere woorden er is veel beeldspraak. Toch geloof ik dat het niet zover bij ons vandaan staat. Er gebeurt zoveel momenteel. Soms denk ik dat de hele wereld verrot is, of hoor ik alleen de negatieve dingen. Een meisje van twaalf of een vrouw van 63 die bevalt van een kind. Of de 70 bromfietsers die bij Domburg met hoge snelheid rondrijden en auto's links en rechts inhalen. Er is een boel zelfverrijking en egoïsme. Wat moet God wel niet van deze wereld vinden?

En toch, het is liefde die vanuit Gods hart stroomt. En Hij heeft veel beloften gegeven. Aan zeven gemeenten in het vroegere Asia heeft Hij de volgende beloften gegeven, die gelden voor de mensen die de overwinning behalen:
- Het mogen eten van de levensboom die in Gods paradijs staat
- Van de tweede dood (het oordeel) geen schade ondervinden
- Het ontvangen van het verborgen manna en ook een wit steentje waarop een nieuwe naam staat die niemand kent, behalve degene die het ontvangt
- Het ontvangen van macht over alle volken
- Het ontvangen van witte kleren
- Het worden als een zuil in de tempel van God, met daarop geschreven de naam van God
- Het samen met Jezus op Zijn troon mogen zitten

Het komt er wel op aan wat je kiest. Kies je voor deze wereld en laat je je leiden door wat hierin belangrijk is en wat mensen belangrijk vinden?
Of kies je voor God en laat je je leiden door wat Hij belangrijk vindt. Ik probeer, met vallen en opstaan, voor God te gaan.

Reacties

Populaire posts