Lost and found

Vanmiddag had ik het er met een collega over dat ik mijn blog maar beter 'slaaptijd' kan noemen dan koffietijd. Het was inderdaad slaaptijd afgelopen week wat mijn schrijven betreft. Vandaag doe ik dan toch weer een gooi.

Vorige week ben ik op de GO Conferentie van OM geweest in Delden, bij Hengelo. Deze conferentie, die nog doorloopt tot het eind van deze week, is een voorbereidingstijd voor ruim 250 nieuwe zendingswerkers. Voordat ze naar hun werkveld gaan, krijgen ze een training in bijvoorbeeld culturere verschillen, het samenleven in teams en er zitten er aantal degelijke bijbelstudies bij.
Op een avond was er een sessie onder leiding van een Amerikaan, die heel goed kan buikspreken. Een van de attributen die hij gebruikte was een pop en door middel van het buikspreken communiceerde hij hiermee. De pop had maar één schoen. De Amerikaan zei tegen de pop (genaamd Junior): 'You lost a shoe'. De pop reageerde: 'No, I didn't'. De Amerikaan: 'Yes, you did'. Pop: 'No, I didn't'. 'Yes, you did'. Komt de pop vervolgens met deze bijzondere openbaring: 'No, I found a shoe!'.

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Heb je wat verloren of heb je wat gevonden? Met een vleugje positief denken kom je er wel.......

Reacties

Populaire posts